WĘDRÓWKI PTAKÓW NA MIERZEI WIŚLANEJ

Europejskie Dni Ptaków 2019

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Lelkowie obchody Europejskich Dni Ptaków 2019 spędzili na Mierzei Wiślanej, gdzie wzięli udział w „Ptasim Pikniu.

W sobotni ranek 5 października „młodzi przyrodnicy” pod opieką p. Anny Rutkowskiej, p. Ireny Bagan, p. Justyny Oziomkowskiej i p. Ewy Karczewskiej wyruszyli na wycieczkę do Krynicy Morskiej w celu poznania życia i zwyczajów ptaków oraz zapoznania z europejskim fenomenem ptasich migracji na Mierzei Wiślanej.

Już podczas podróży autobusem obserwowaliśmy i podziwialiśmy ptaki.  Po przyjeździe na miejsce „Ptasiego Pikniku” zwiedzaliśmy stanowiska przygotowane przez różne organizacje przyrodnicze. Uczniowie rozpoznawali  gatunki ptaków w naturze i na ilustracjach oraz poznawali cel odłowu i obrączkowania ptaków wędrownych. Aktywny udział naszych wychowanków w organizowanych quizach, zagadkach i zadaniach przyrodniczych został nagrodzony wieloma  ciekawymi broszurami, plakatami, książkami, zakładkami i magnesami. Dzieciom szczególnie spodobały się zajęcia pirografii, podczas których wykonały piękne zakładki z wizerunkami ptaków. Mogliśmy zbudować własną budkę lęgową, którą  zabraliśmy ze sobą. Dużo emocji wywołały bliskie kontakty z ptakami, mogliśmy podziwiać sokoła wędrownego i jastrzębia harrisa. Przyrodnicy odpowiadali na wiele pytań płynący od naszych uczniów.  Odbyliśmy też spacer na plażę , a idąc leśną  ścieżką wypatrzyliśmy naturalne dziuple w drzewach.  Piknik zakończył się ogniskiem, podczas którego dzieliliśmy się zdobytymi wrażeniami.

W czasie „Ptasiego Pikniku” towarzyszyła przyjazna atmosfera, a pogoda jak co roku   sprzyjała naszym obserwacjom. Wyjazd stanowił doskonałą okazję do  wzbogacania wiedzy, doskonalenia umiejętności, a także rozwijania pasji przyrodniczych. Udział w imprezie był możliwy dzięki Warmińsko – Mazurskiemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli - Elbląskie Centrum Edukacji Ekologicznej, za pośrednictwem którego otrzymaliśmy dofinansowanie z  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Anna Rutkowska

Więcej w tym dziale:

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.